Witteveen header
  • Bedrijfsnaam:
    Witteveen Mode
"Veilig en betaalbaar"
“Flexibel, waardetransport op afroep, ideaal voor een seizoensbedrijf en ook voor kleinere vestigingen perfect.” Marco Mars, controller bij Witteveen Mode is stellig. Safe Express is de dienst waar zijn werkgever met smart op zat te wachten, hij maakt hiervan gebruik zonder CAS. “Voor ons was waardetransport nooit een goede business case. Geen van de aanbieders in Nederland bood ons de flexibiliteit die we nodig hadden. Vervelend, want het werd steeds meer een prangende vraag. Toen G4S met Safe Express op de markt kwam was de keuze dan ook snel gemaakt.”
"

Onze filiaalmanagers reageerden enthousiast, dit is de oplossing voor retailers als wij.

"
Naast een bureau ligt een stapeltje paspoppen, in de gang dozen vol staaltjes stof en in de vergaderkamer lacht het model uit de campagne je toe. Welkom in de wereld van Witteveen! Staat het ontwerpen van een kledinglijn gelijk aan creativiteit en chaos, de financiële bedrijfsvoering is het toppunt van orde en punctualiteit bij dit modebedrijf. Assistent controller Alexander Eijskoot: “We kenden G4S al via V&D, waar we in een aantal V&D’s onze shops runden. De dienstverlening van alle waardetransporteurs in Nederland voldeed niet aan onze wens voor ons seizoensbedrijf, we wilden cash flexibel afstorten. Wij waren dan ook zeer verheugd met de ontwikkeling van G4S Safe Express. Een interessante dienst voor een scherpe prijs.”

Sluitende business case

Witteveen is een van de klanten van het eerste uur, zij maken daardoor nog gebruik van Safe Express zonder CAS. “In augustus 2009 startten we met een pilot bij de filialen in Zuid-Holland,” licht Marco verder toe. “G4S pakte de introductie van Safe Express gefaseerd aan en Zuid-Holland was het eerst beschikbare gebied. In februari 2010 is de dienst volledig uitgerold in Nederland en zijn ook onze vestigingen in de rest van het land meegegaan.” Alexander vult aan: “De pilot is soepel verlopen. Onze filiaalmanagers reageerden enthousiast en hun positieve verhalen bereikten al snel de rest van de Witteveen winkels. Daarop wilden de andere filialen ook graag met Safe Express werken.” Volgens Marco is Safe Express een sluitende business case voor het modebedrijf. “De prijs van de dienst hebben we uiteraard afgezet tegen de uren die de vestigingsmanagers kwijt waren aan tellen en wegbrengen van geld naar de bank. In die tijd zijn deze collega’s niet aanspreekbaar voor de klant en zij zijn juist het gezicht van onze veelal vaste klanten. Tel daar de tendens van de banken bij op om hun filialen steeds kleiner en beperkter te maken voor afstorten. En het feit dat banken geld rekenen voor het tellen van geld, terwijl dit bij Safe Express is inbegrepen. Dit maakt dat een service als Safe Express de oplossing is voor retailers als wij.”
  • Safe Express vast bedrag

  • € 15,95 per transport

  • Storten tot €5.000,00 per transport

    Bijschrijving na transport

"Door flexibiliteit, was de keuze snel gemaakt"
Lees meer over dit pakket

Veilig en betaalbaar

Witteveen opent elk jaar zo’n 7 winkels, nu al zijn er 96 filialen in heel Nederland. “Juist in deze economische situatie zijn wij steeds op zoek naar een mogelijkheid om op mooie locaties nieuwe filialen te openen, zoals in City Plaza Nieuwegein”, vervolgt Mars. Ook deze nieuwe filialen maken gebruik van deze veilige en betaalbare manier van geldtransport. Vanuit het hoofdkantoor van Witteveen wordt de dienst beheerd. Met een tool kan de financiële afdeling op afstand kascontroles uitvoeren bij alle filialen en kiezen voor een afstortmoment. De filiaalmanagers kunnen hierdoor met een telefoontje ingelicht worden over het bezoek van de waardetransporteur die betreffende dag. Verder hebben ze er, naast het tellen van de kas, geen omkijken naar.

Helpdesk goed bereikbaar

Alexander: “Bij de veiligheidscheck van de locatie hebben we bij een aantal filialen de regiomanager meegestuurd om het proces te monitoren, maar al snel hadden we er vertrouwen in dat het allemaal goed verliep. Ook de Safe Express Klantenservice is per e-mail en telefoon goed bereikbaar. Via Intranet op de kassa’s van de filialen communiceren we belangrijke mededelingen aan onze filiaalmanagers. Zo ook tijdens het uitrollen van de nieuwe dienst. Verder is er een duidelijk procedure voor het afstorten van cash met Safe Express opgesteld.” Is er nog een verbeterpuntje? “We zijn zeer tevreden. Ons enige verbeterpuntje is dat het contante geld nog sneller dan binnen 2 dagen op onze rekening mag staan,” reageert Marco. Dat kan inmiddels met CAS: het geld wordt daarmee dagelijks bijgeschreven. Dit is wellicht een volgende stap voor Witteveen mode.   Witteveen logo